30. januar 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* How to Be Both - Ali Smith
Pretty Girls - Karin Slaughter
 
Antall leste sider i forrige uke:

 743 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Alle mine demoner - Nikolaj Frobenius
Ghost Stories My Mother Told Me - Lecy McKenzie Pritchett

Bøker som leses nå:

* Every Last One - Anna Quindlen
*  Dødens øyne - Bari Wood
* Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft
 * 11.22.63 - Stephen King
*  Kvinnen ved jordas kant - Gunhild M. Haugnes 

 Planlagte bøker denne uken:

Every Last One - Anna Quindlen
Dødens øyne - Bari Wood
* Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft
* 11.22.63 - Stephen King
  * Kvinnen ved jordas kant - Gunhild Haugnes

 Natt til onsdag leste jeg ut de siste sidene i How to Be Both av Ali Smith, og begynte samme natt å lese Dødens øyne av Bari Wood. Forrige søndag begynte jeg å lese Every Last One av Anna Quindlen, og den skal jeg fortsette med. Har ikke lest så mye i den for jeg har lest mest i Pretty Girls av Karin Slaughter som jeg samleste med en youtuber (Bookworms Buddy). Vi begynte på den forrige mandag. Jeg ble ferdig med den i går kveld og hun ble ferdig med den noen dager før meg. Jeg trodde jeg leste fort, men mange andre leser ut bøkene på null komma niks. Noen bøker leser jeg ut ganske fort, det spørs litt hva slags bok det er og andre bøker vil jeg gjerne bruke litt tid på. Føler meg litt som en gammel sinke når andre leser ut enkelte bøker fortere enn meg, og at jeg blir ett år eldre i morgen hjelper ikke:) Jeg og hun som jeg leste Pretty Girls sammen med, har diskutert mye om boka på Goodreads og det er hyggelig.

 Jeg har som nevnt tidligere at jeg følger noen youtubere som anmelder bøker på youtube, altså booktubere som de kaller seg. For en tid tilbake skrev jeg om hvilke av de jeg følger og det er disse;  Better Than Food: Book Reviews, Bookworms Buddy, ChapterStackss, Becky M og getbookish. og to andre som jeg glemte da i farten som jeg tar med nå; adultishbooks og RGsDevilship.

Jeg følger en del andre booktubere også, men det er disse syv nevnte som jeg synes er mest pålitelige og ekte, og som jeg har litt felles lesesmak med.

Jeg har ikke lest så mye i Every Last One av Anna Quindlen og 11.22.63 av Stephen King siden jeg leste mest i Pretty Girls av Karin Slaughter, og jeg leste også videre i Necronomicon av H.P. Lovecraft. Jeg ble inspirert til å lese Necronomicon av Marilyn Manson (eller Brian Hugh Warner som han egentlig heter), og H.P. Lovecraft er også en av Stephen Kings inspirasjonskilder, så det er interessant å lese noe som mine forbilder liker.

 I forrige uke hadde jeg som mål å lese ferdig How to Be Both av Ali Smith og kanskje Every Last One av Anna Quindlen. Jeg ble ferdig med How to Be Both, men har nesten ikke rørt Every Last One. Det har ikke noe med selve boka å gjøre, men konsentrerte meg mest om Pretty Girls av Karin Slaughter istedet.

Denne ukas mål er å komme meg videre i Every Last One og lese den ferdig. Lese videre i Dødens øyne av Bari Wood og også bli ferdig med den. Jeg vil også bli flinkere til å prioritere Necronomicon av H.P. Lovecraft, og 11.22.63 av Stephen King. Har også som plan å begynne på Kvinnen ved jordas kant av Gunhild Haugnes før helga.

2 kommentarer:

  1. Tenkte på deg på lørdag, mens jeg satt i kinosalen og skvatt meg halvt ihjel under filmen the Autopsy of Jane Doe. Seriøst, det var spesielt en scene der som ga meg tidenes gåsehudanfall. Ikke skremmende som i være-livredd-for-å-kikke-ut-vinduet i ukesvis, bare bra! Underholdende, bra og litt "gammeldags". - Men noen bok er det neppe, altså.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du koste deg med filmen:) Har sett traileren og vært lenge nysgjerrig på den og så et innslag om den på nyhetene for en stund tilbake. Jeg venter med å se den til den kommer på dvd/blu.ray. Jammen skal jeg få med meg den:)
      Godt du overlevde filmen, og det ser ut til at jeg har noe å glede meg til:)

      Slett