30. juni 2017

Helgelektyre(199)

Skinnet bedrar - Agnes Lovise Matre
In a Dark, Dark Wood - Ruth Ware
The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King

 Come Closer - Sara Gran

Natt til tirsdag leste jeg ut Come Closer av Sara Gran. Navnet høres veldig norsk ut, men hun er fra New York, og det var en grøsser jeg likte veldig godt. Litt annerldes enn andre grøssere jeg har lest hittil.


 Det hjelper ikke å blunke - Lene Ask

På tirsdagskvelden leste jeg ut Det hjelper ikke å blunke av Lene Ask. Etter å ha lest ferdig Come Closer begynte jeg å lese In a Dark, Dark Wood av Ruth Ware. Jeg leste en bok av henne i fjor og det var The Woman in Cabin 10. Selv om jeg ikke likte den noe særlig, liker jeg å gi forfattere flere sjanser for å se om forfatterskapet deres er noe for meg eller ikke, for synes ikke det er nok å dømme et helt forfatterskap kun etter en bok. Så jeg liker å lese to-tre bøker før jeg bestemmer meg om en forfatter er noe for meg eller ikke.

Forrige tirsdag begynte jeg å lese Skinnet bedrar av Agnes Lovise Matre som jeg skal fortsette med, og jeg skal også lese videre i In a Dark, Dark Wood av Ruth Ware, og The Dark Tower av Stephen King. Blir jeg ferdig med en av disse bøkene skal jeg begynne på Atlas of Cursed Places (A Travel Guide to Dangerous and Frightful Destinations) av Olivier Le Carrer. Huff, jeg har noen sære interesser, men jeg liker slike ting. Jeg kan ikke noe for det.

I det siste har jeg sett på en del Japanese Ghost Videos på YouTube. Hva man tror på eller ikke, er ikke så nøye, men festlig er det. Nedenunder er det en video med mange klipp og man finner enda mer når man søker på temaet selv. Reaksjonene fra de i studio er i hvert fall underholdende. Bare dumt at det ikke er engelsk undertekst, men man forstår det meste av innholdet likevel.



Kommer ikke med månedens bokanbefaling og andre innlegg før en gang i neste uke. Jeg skal på en liten utflukt til foreldrene mine i noen dager. Når jeg er borte på besøk så bruker jeg ikke å logge meg på Internett. Jeg bruker også å ha noen internettfriedager hjemme hos meg selv i 1 - 2 dager pr. uke. Det gjør jeg fordi jeg synes det er godt å være utilgjengelig. Sånn er det med mobiler også. Er det noe jeg virkelig hater så er det mobiltelefoner. Når jeg er hjemme hos meg selv så legger jeg mobiltelefonen et sted hvor jeg ikke ser den. Jeg er nok ikke den som er mest glad i teknologi. Det var en tid da det ikke fantes Internett eller mobiltelefoner, og ofte savner jeg den tiden. Så det er godt å leve på gamlemåten av og til ved å ikke være tilgjengelig, og bare gjøre noe annet enn å oppdatere eller å skrive innlegg, synes jeg.

God helg.

Ukas låt: Glory & Gore - Lorde



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar